sobota, 24 października 2015

5 powodów, dla których kosmetyki naturalne są lepsze


W dzisiejszym wpisie chcę Wam przedstawić 5 argumentów, 
dla których stosowanie naturalnych kosmetyków ma sens.



1. Bezpieczny skład.
Sama nazwa "naturalne kosmetyki" w podświadomości niesie za sobą mnóstwo pozytywnych skojarzeń. Dlatego w składzie naturalnych kosmetyków znajdują się wyciągi z ziół, ekstrakty, witaminy itd. Jednakże należy mieć na uwadze fakt, że jedne kosmetyki są bardziej, lub mniej restrykcyjnie produkowane pod względem przepisów dotyczących składów w naturalnych kosmetykach. Należy zwracać uwagę m.in. na oleje, użyte w kosmetyku, ponieważ niektórzy producenci stawiają na minimum wymogów, jakimi są np. oleje rafinowane. 
Stosując naturalne kosmetyki omijamy szerokim łukiem wszelkie SLS-y, SLES-y, parabeny, barwniki, silikony itp., których na drogeryjnych półkach aż się roi.

2. Dobra cena.
Wydawać by się mogło, że naturalna pielęgnacja kosztuje krocie. Nic bardziej mylnego!
Zarówno wśród kosmetyków, nazwijmy je "tradycyjnych", jak i naturalnych znajdziemy produkty droższe i tańsze. Naturalna pielęgnacja nie oznacza od razu inwestowania w nieziemsko drogie kosmetyki. Na rynku znajdziemy szeroki asortyment produktów, w zależności od naszych potrzeb. Na chwilę obecną rynek kosmetyków naturalnych jest na tyle zaopatrzony, że nie musimy wydawać fortuny na produkty.

3. Minimalizm.
Wbrew wszelkim argumentom, które mówią za tym, że brakuje stacjonarnych sklepów/drogerii, które oferują naturalne kosmetyki, ja uważam nieco na przekór. Moim zdaniem to nawet dobrze się składa, że dostęp bezpośredni do takich kosmetyków jest nieco utrudniony. Dlaczego? Otóż, bazując na swoim przykładzie, zawsze miałam problem z ograniczeniem kupowania kosmetyków. Zawsze dawałam się nabrać na reklamy, mega promocje i piękne opakowania, które aż krzyczały do mnie: MUSISZ MNIE KUPIĆ, TWOJE ŻYCIE SIĘ ZMIENI!
Nie przejmowałam się, że odżywek do włosów zgromadziłam, jak dla całego akademika. Większość i tak nie nadawała się w efekcie do moich włosów, albo kończyły im się w końcu daty ważności.
A co z kosmetykami kolorowymi? Cóż, nadal walczę :)
Podsumowując, naturalna pielęgnacja, poprzez swój ograniczony dostęp, pozwala nieco zaoszczędzić pieniędzy. Poza tym internetowe sklepy bardzo często w swojej oferują spore rabaty na zamówienia od określonej kwoty, więc zawsze możemy takie zamówienie zrobić z koleżankami, czy mamą. 


4. W zgodzie z naturą.
Kosmetyki naturalne nie są testowane na zwierzętach, przynajmniej ja się z czymś takim nie spotkałam. Składniki w naturalnych kosmetykach są pochodzenia organicznego, z ekologicznych upraw, więc mamy pewność, że nakładamy na siebie produkty bezpieczne. Mało kto zdaje sobie sprawę, że kosmetyki są "przetwarzane" przez nasz organizm podobnie jak pożywienie. Wszystko się przewija przez nasz układ krwionośny, wątrobę itd. Dlatego komfort psychiczny zapewnia mi świadomość, że wiele z tych rzeczy użytych w kosmetykach można również ze smakiem zjeść, jak np. olej kokosowy. 

5. Gwarantowane efekty.
Efekty są gwarantowane. Podpisuję się pod tym wszystkimi kończynami, gdybym potrafiła. Stosowanie kosmetyków naturalnych wymaga cierpliwości, odrobinę wiedzy, ale przede wszystkim chęci. Dla przykładu, nie każdy olej się musi sprawdzić u danej osoby, sposób jego używania, częstość, zastosowanie. Dlatego należy szukać, próbować i odkrywać różne nowe produkty, a skutki będą oszałamiające. Nie twierdzę, że żadna substancja, lub produkt nie jest w stanie źle wpłynąć na naszą skórę, czy np.włosy, ale kosmetyki tradycyjne mają ku temu znacznie silniejszą tendencję. 

Przekonałam Cię choć odrobinkę :) ?

Tymczasem! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za zainteresowanie postem! Zostaw po sobie choćby uśmiech, będzie mi bardzo miło :)
Prowadzisz bloga? Na pewno do Ciebie trafię :)